Autor/es: E.P Doctor Estalella i Graells
Fuente:
Año: 2014
1. Descripció de l’experiència
La Plaça de l’Ametller és una aula de l’escola Dr. Estalella Graells habilitada per al joc simbòlic. Hi ha vuit casetes per jugar: una escola, un taller mecànic, una botiga, dues cases, una consulta mèdica i una perruqueria. Totes les cases estan disposades al voltant d’una aula, com si el centre fos una plaça.
La creació d’aquesta aula respon a la necessitat d’un espai per fer joc simbòlic i, alhora, practicar vocabulari i estructures lingüístiques.
Aquesta idea es va posar en pràctica fa quinze anys, gràcies a la col·laboració dels pares i mares i els mestres que van participar en el

disseny, dibuix i pintura de cada una de les cases que composen la Plaça de l’Ametller.
El nom es va escollir en memòria de la Rosa-Maria Ametller, una mestra parvulista de l’escola que va morir fa setze anys (als 41 d’edat).
En aquest espai els nens i nenes comparteixen jocs i estableixen relacions amb els seus companys i companyes tot adoptant rols de personatges de la vida quotidiana, convertint-se en els protagonistes de l’acció i representant diferents papers (pare, mare, fill, botiguer/a, mestre/a, mecànic/a, doctor/a, perruquer/a) que poden relacionar amb situacions de la vida quotidiana. Després, aquests papers els poden transferir a fora de l’escola (quan van a la farmàcia amb els pares, quan van al metge perquè no es troben bé, quan es van a tallar els cabells en una perruqueria o barberia…). Mentre juguen verbalitzen les seves accions, establint així conversa i diàleg amb els companys.
descargarLa Plaça de l’Ametller