Autor/es: Jesuïtes Poble Sec – Col·legi Sant Pere Claver
Año: 2016

Cercant la manera de treballar la llengua catalana d’una manera més lúdica, dinàmica i significativa, va sorgir la idea de crear un joc que ajudés els alumnes a treballar alguns continguts de l’assignatura d’una manera més divertida. Aquesta idea ens va semblar doblement motivadora: d’una banda, ubicaríem els nens i nenes en el centre d’un procés creatiu complex (el disseny i construcció d’un joc), i mentrestant aniríem repassant i treballant alguns aspectes de l’assignatura que, d’altra manera, es fan més feixucs.
L’objectiu principal de l’experiència va ser dissenyar i construir una joc d’estratègia
cooperatiu, que treballés continguts de llengua catalana. Per tant, la integració del joc com a recurs per a l’aprenentatge, quedava garantida per duplicat.
Cal remarcar que el curs passat es va donar un fet del tot casual: la proclamació del 1r Concurs Tísner de creació de jocs de català, al qual ens vam presentar resultant els guanyadors del primer premi. Si presentem l’experiència en aquesta ocasió és perquè considerem que tant el resultat final (el joc, que és el que es valorà al Concurs Tísner) com l’experiència didàctica (el procés) són interessants en sí mateixos.

descargarEl laberint